Dispariţia zborului MS804, operat de EgyptAir, din data de 19 mai, reprezintă încă o pată neagră în istoria recentă a companiei, ridicând mari semne de întrebare cu privire la siguranţa zborurilor egiptene, precum şi a turismului din această ţară, informează mediafax.ro.

Avionul operat de EgyptAir, care efectua o cursă pe ruta Paris-Cairo, cu 66 de persoane la bord, printre care 30 de egipteni, 15 francezi şi un britanic, s-a prăbuşit în Marea Mediterană în cursul nopţii de miercuri spre joi, toate persoanele de la bord fiind declarate decedate.

Dispariţia aeronavei vine la mai puţin de două luni după ce un alt zbor al companiei egiptene, MS181, a fost deturnat de un pasager ce ameninţa că se va detona, purtând asupra sa o vestă explozivă. Avionul a aterizat în siguranţă în Cipru iar explozibilul a fost declarat ca fiind unul fals, însă incidentul avea să reprezinte încă o pată neagră privind măsurile de securitate ale companiei.

În iulie 2011, avionul Boeing 777-200, aparţinând tot companiei egiptene, a fost evacuat pe Aeroportul Internaţional din Cairo după ce un incendiu a izbucnit în cabina pilotului. Toţi cei aflaţi la bord în acel moment au supravieţuit, însă incendiul, cauzat de un scurtcircuit, a distrus în totalitate aeronava. Tot în acel an, 224 dintre cei 850 de piloţi au intrat în grevă, nemulţumiţi de salariu şi condiţiile de lucru, ameninţănd că vor demisiona.

În 2009, oficiali UE şi-au exprimat grija referitoare la „deficienţele în ceea ce priveşte măsurile de securitate”efectuate de EgyptAir şi au declarat că vor monitoriza compania pentru a efectua o evaluare legată de acest aspect. Ulterior, concluzia inspectorilor a fost că, în ciuda unor progrese, compania aeriană are deficienţe legate de mentenanţa aeronavelor.