IMG_2983Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor anunţă deschiderea şantierelor noi de reabilitare a traseelor naţionale R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni şi R33 Hincesti-Lapusna-M1.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă prilejuită de semnarea contractelor cu compania internaţională selectată, că pentru reabilitarea celor două segmente – de 22 km şi, respectiv, 37 de km – fi valorificată o investiţie de 33,7 mil. de euro din fondurile alocate anterior de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).

„În doar câteva săptămâni, drumul naţional Chişinău-Ungheni-Sculeni va deveni un adevărat şantier de construcţie. Anterior, pe acest traseu au fost licitate trei segmente cu o lungime totală de 70 de km, iar astăzi vom semna pentru alte 22 de km. Pentru reabilitarea celor 92 km de drum vom valorifica, timp de doi ani, o investiţie ce se ridică la cca 75 de milioane de euro”, a declarat Vasile Botnari.

Totodată, Vasile Botnari a subliniat că, în calitate de ministru responsabil de acest important domeniu, va pune accent în continuare pe gestionarea chibzuită a fondurilor disponibile, astfel ca aceste investiţii să fie de durată şi să aducă beneficii încă mulţi ani. „După ani de zile când Moldova nu avea bani pentru reabilitarea drumurilor, suntem obligaţi să valorificăm eficient investiţiile. Avem şi lecţii învăţate în urma realizării proiectelor precedente, de care vom ţine cont pe viitor”, a adăugat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor.

La licitaţie pentru selectarea companiilor care vor executa lucrările pe cele două segmente şi-au depus ofertele 14 participanţi, dintre care 10 companii au fost precalificate. La etapa finală a tenderului, pentru executarea lucrărilor pe traseele menţionate a fost selectată compania „EVRASCON” din Azerbaidjan.

Compania azeră va reabilita 22 km de drum pe traseul Chişinău-Ungheni-Sculeni şi 37 km pe traseulHînceşti-Lăpuşna. Valoarea contractelor este de 15 milioane de euro şi, respectiv, 18,7 milioane de euro.

Lucrările esenţiale pe segmentul din traseul Chişinău-Ungheni-Sculeni includ reabilitarea şi reciclarea la rece a îmbrăcămintei rutiere, reconstrucţia podurilor, demolarea şi construcţia podeţelor, construcţia sistemelor de colectare şi evacuare a apelor, relocarea utilităţilor şi construcţia unei porţiuni noi de drum.

Pe traseul Hîncesti-Lapusna-M1 vor fi efectuate lucrări de reabilitarea şi reciclarea la rece a îmbrăcămintei rutiere, va fi construită o intersecţie giratorie, iar pe unele sectoare de drum se vor realiza construcţii noi.

Timpul planificat pentru finalizarea lucrărilor pentru fiecare contract este de 24 de luni şi un an pentru Perioada de Notificare a Defecţiunilor, adică perioada de garanţie.