Poliția  își propune să pedepsească angajații care ignoră sau nu reacționează rapid la apelurile cetățenilor. La inițiativa conducerii IGP au fost efectuate mai multe verificări inopinate în cadrul inspectoratelor teritoriale ale IGP, fiind depistate mai multe incalcari, cum ar fi: nereacționarea la apelurile cetățenilor, pe faptul cărora  au fost pornite anchete de serviciu, anunță serviciul de presă al Inspectoratul General al Poliţiei.

Ca urmare, cinci polițiști au fost retrogradați cu un grad special, patru au fost sancționați cu ”Mustrare aspră”, un angajat s-a ales cu ”Mustrare”, iar alții au fost avertizați privind neadmiterea încălcărilor pe viitor, în activitatea de serviciu.

Marți,  în cadrul unei ședințe de lucru cu participarea tuturor conducătorilor subdiviziunilor teritoriale ale IGP, Alexandru Pînzari, a trasat sarcini concrete de redresare a situației la capitolul, comunicarea cu cetățenii, reacționarea promtă și operativă la toate apelurile oamenilor, înregistrarea tuturor sesizărilor cu privire la încălcările admise și nu în ultimul rînd desfășurarea acțiunilor de prevenire și descoperire a infracțiunilor, pentru asigurarea unui climat de siguranță în comunitate.

 Reiterăm că prioritățile Poliției pentru perioada imediat următoare este apropierea de comunitate prin îmbunătățirea serviciilor polițienești și deschiderea față de problemele cetățenilor. In acest sens, executarea de către polițiști a atribuțiilor sale funcționale operativ și calitativ, în interesul societății este de o importanta majora.