Reputaţia Marii Britanii în rândul tinerilor din statele UE s-a deteriorat în urma referendumului pe tema Brexit, însă s-a îmbunătăţit în cazul ţărilor non-UE, arată datele unui sondaj realizat de institutul Ipsos MORI la comanda British Council, notează agenţia de ştiri Reuters, preluată de Mediafax.

Scopul sondajului este acela de măsura modul în care precepţia tinerilor în ceea ce priveşte atractivitatea Marii Britanii s-a schimbat în urma referendumului pentru ieşirea ţării din UE.

La studiu au participat peste 20.000 de tineri, cu vârste între 18 şi 34 de ani, din 19 state membre ale G20.

În ţările UE, 36% dintre respondenţi au afirmat că Brexit a avut un impact negativ asupra percepţiei lor privind Marea Britanie, faţă de 17% care au declarat că Regatul Unit a devenit mai mare atractiv în urma referendumului.

Pe de altă parte, la nivelul tuturor ţărilor incluse în sondaj, aproape o treime din respondenţi au declarat că Brexit le-a îmbunătăţit percepţia în ceea ce priveşte Marea Britanie, în timp 21% au avut o opinie contrară.

„Cu Marea Britanie în proces de repoziţionare pe scena mondială, reputaţia noastră contează mai mult decât oricând”, a declarat Ciaran Devane, director general al British Council.