Majoritatea companiilor care prestează servicii de taxi în Republica Moldova s-au conformat prevederilor legale şi eliberează bonul conform taxelor stabilite. Sunt însă şi taxiuri care nu sunt dotate cu aparate de taxare sau şoferii nu le folosesc. Subiectul calităţii serviciilor prestate de companiile de taxi a fost discutat în cadrul emisiunii „Spaţiul Public”, relatează Radio Moldova Actualităţi.

Săptămânal, pe parcursul anului trecut, la Agenţia pentru Protecţia Consumatorului şi Supravegherea Pieţei au fost înregistrate câte zece plângeri din partea consumatorilor privind calitatea nesatisfăcătoare a serviciilor de taxi. Potrivit şefului de direcţie în cadrul instituţiei, Andrian Bunduc, actualmente problemele sunt altele.

„Dacă anul trecut se plângeau de serviciu necalitativ, comportament agresiv al şoferului, că fumează în transport sau pune muzica tare, astăzi oamenii susţin că maşinile nu sunt dotate cu cauciucuri pentru sezon, sunt şoferi în stare de ebrietate, cel mai des întâlnite sunt frustrările între consumator şi conducător”, a declarat Andrian Bunduc.

Directorul executiv al Uniunii Transportatorilor şi Drumarilor, Eugen Daţco, susţine că lipsa şoferilor şi concurenţa neloială sunt principalele probleme din domeniul respectiv.

„Cheltuielile care le au transportatorii cresc. Cei mai buni şoferi, mai ales cei care au paşapoarte româneşti, au plecat din ţară”, a spus Eugen Daţco.

Şeful de direcţie din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Consumatorului şi Supravegherea Pieţei a venit şi cu recomandări.

„Mijloacele de transportat trebuie să fie dotate cu plăcuţe galbene, tarifele pentru timp de noapte şi de zi pentru un km, să aibă lumina pe acoperiş, un ecuson la vedere, şoferul să poată prezenta o licenţă de la compania care face parte. Este prevăzut de Cod, nu ţi-a eliberat bonul, eşti în drept să nu achiţi călătoria. Consumatorul trebuie să fie foarte atent, să se uite la ora indicată în bon”, a precizat Andrian Bunduc.