Televiziunea rămâne a fi principala sursă de informare pentru locuitorii Moldovei. Despre aceasta arată rezultatele unui sondaj de opinie, prezentat luni, în cadrul unei conferinţe de presă la agenţia INFOTAG, de către Asociaţia Sociologilor şi Demografilor din Moldova (ASDM), notează Radio Chişinău.

Potrivit sondajului, televiziunea este sursa principală de informare pentru 79,3% dintre respondenţi, Internetul – 61,5%, familia – 32,7%, prietenii şi vecinii – 24,6%, radioul – 23,6%, ziarele şi revistele – 21,2%, colegii – 18,3%, zvonurile – 12,3%, sondajele – 7,2%, bibliotecile – 4,1%.

Aproximativ 4,9% dintre respondenţi consideră că cetăţenii Moldovei au acces larg la informaţie, 35,1% – acces suficient, 49,9% – acces limitat, 6,5% nu au acces la informaţii. Experţii chestionaţi în cadrul sondajului sunt mai pesimişti decât respondenţii obişnuiţi şi în evaluările lor sunt mai înclinaţi spre accesul limitat la informaţii.

Doar un sfert (24,3%) dintre respondenţi şi 18,5% dintre experţi consideră că mass-media din Moldova oferă condiţii egale tuturor concurenţilor electorali, în timp ce 56,5% dintre respondenţi şi 72,2% dintre experţi sunt de altă opinie.

În un sfert din respondenţi au comunicat că, în ultimii cinci ani, preferinţele lor politice s-au schimbat, iar 48,3% au răspuns negativ. Schimbarea preferinţelor politice a fost influenţată de presă foarte mult pentru 11,9% din respondenţi, în mare măsură – pentru 37,4%, într-o măsură mai mică – pentru 26,8% şi nesemnificativ – pentru 9,2%. Alţi 10,6% au afirmat că mass-media nu a avut nicio influenţă asupra schimbării preferinţelor politice.

Sondajul a fost realizat în perioada 1-10 mai de Asociaţia Sociologilor şi Demografilor din Moldova la comanda Filialei din Chişinău a Institutului internaţional de monitorizare a dezvoltării democraţiei, parlamentarismului şi respectării drepturilor electorale ale cetăţenilor statelor-membre CSI (IIMDD). La sondaj au participat 1189 de persoane din 89 de localităţi. Marja de eroare este de 3%.