Portalul Newsmaker a publicat informații eronate, prin care anunță că rezoluția UE nu conține îndemnul de a aplica embargo pentru gazul rusesc

Stockshots of the European Parliament - Flags in front of EP building in Strasbourg
0 44

Portalul de știri Newsmaker, finanțat Open Society Foundation, care a fost fondată de George Soros, a publicat în data de 6 mai un articol în limba rusă Как резолюция о евроинтеграции Молдовы предлагает решить газовый вопрос (Cum rezoluția cu privire la integrarea europeană a Moldovei propune soluționarea crizei gazelor naturale). În acest material, autorul suține că presa pro-rusă din Moldova a publicat o ciornă a rezoluției, în care se menționează că Parlamentul European îndeamnă Moldova să impune imediat embargo la gazele rusești.

„După ce au fost introduse unele modificări, acest punct a fost scos din textul final”, susține jurnalistul Newsmaker.

Între timp, pe site-ul oficial al Parlamentului European a fost publicată varianta finală a rezoluției, în care, la punctul 19, se menționează:

  1. salută concluziile Consiliului European din 24 și 25 martie 2022; invită statele membre să achiziționeze în comun gaze naturale, gaz natural lichefiat și hidrogen prin intermediul unei platforme comune, care să fie accesibilă și statelor din Balcanii de Vest și celor trei țări asociate din cadrul Parteneriatului estic; își reafirmă, în acest context, îndemnul de a se aplica imediat un embargo pentru gazele din Rusia; invită autoritățile moldovene și Comisia să colaboreze în vederea unei evaluări precise a nevoilor Moldovei de stocare a gazelor pentru perioada următoare.
S-ar putea să-ți placa și
Lasă un comentariu

Your email address will not be published.